Veelgestelde vragen (FAQ)

Meest gestelde vragen van klanten (FAQ)

Klik op de vraag voor het antwoord.

Bestellingen

Ik heb geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen. Wat nu?

Het is mogelijk dat de bevestigingsmail in je spambox is terechtgekomen. Mocht dit niet het geval zijn, stuur dan even een e-mail naar info@speelgoednl.nl. Wij zullen je dan alsnog een bevestiging van je bestelling sturen.

Ik heb mijn bestelling bij SpeelGoedNL voltooid, maar ik wil toch graag nog een artikel toevoegen. Is dat mogelijk?

Ja, dat is mogelijk. Stuur een e-mail naar info@speelgoednl.nl met hierin het artikel dat je graag aan je bestelling wilt toevoegen. Wij maken dan een nieuwe bestelling aan. Je ontvangt vervolgens een nieuwe factuur en kunt het bedrag overmaken van het extra bestelde artikel. Zodra de gehele bestelling betaald is sturen we de producten direct op.

Er ontbreekt een artikel in mijn bestelling. Wat moet ik doen?

Kijk nog eens in de doos waarin je bestelling is gearriveerd; soms worden (vooral kleine) artikelen over het hoofd gezien. Is het artikel echt niet aanwezig, neem dan contact met ons op via onze klantenservice 088 0909350 of stuur een e-mail naar info@speelgoednl.nl. Wanneer blijkt dat het artikel er daadwerkelijk niet bij zit sturen we deze zo snel mogelijk na.

Het artikel dat ik heb besteld is een cadeautje. Pakken jullie ook in?

Nee, op dit moment pakken we de bestelling niet in met inpakpapier. Alleen bij SpeelGoedZwolle bieden we de mogelijkheid om je cadeautje in te laten pakken. Dit kan ook wanneer je een online bestelling in Zwolle afhaalt.

Zijn alle producten op de site op voorraad?

Alle artikelen zijn (onder voorbehoud) op voorraad wanneer er in de webshop onder het artikel "In winkelwagen" vermeld staat. Zodra er "Reserveer" onder het artikel staat is het artikel (tijdelijk) niet op voorraad. Je kunt het product wel bekijken en eventueel met de knop “Reserveer” inschrijven voor een email-notificatie. Je ontvangt dan bericht zodra het artikel weer op voorraad is. Wanneer verwacht wordt dat een product helemaal niet meer op voorraad komt, krijgt het product alleen de knop "Bekijk". Je kunt het product dan bekijken, maar niet reserveren of bestellen. Alleen in sommige gevallen kan een product later toch weer op voorraad komen. Informeer hiernaar bij de klantenservice.

LET OP: De voorraad van onze winkels en afhaalpunten is niet hetzelfde als de voorraad in ons verzendmagazijn. Wanneer je ervoor kiest om je bestelling af te halen, wordt deze vanuit het verzendmagazijn naar het afhaalpunt verzonden. Houd er rekening mee dat dit minimaal een dag extra kost. Afhalen is daarom helaas niet altijd sneller dan verzenden. Als je voor afhalen kiest, dan krijg je een bevestiging wanneer jouw bestelling voor je klaar ligt. Wil je niet online bestellen maar wel weten of een product in de winkel op voorraad is? Neem dan contact op met de desbetreffende winkel.

Ik kan maximaal 1 of enkele producten van hetzelfde artikel bestellen.

U kunt niet meer van hetzelfde artikel bestellen dan wij op voorraad hebben. Heb je toch meerdere dezelfde artikelen nodig dan wij op voorraad hebben, neem dan even contact met ons op, zodat wij wellicht de artikelen kunnen bestellen.

Wat is de levertijd

Producten die op werkdagen vóór 16.00 zijn besteld worden dezelfde dag verzonden. Meestal worden de producten binnen een dag bezorgd door onze vervoerder. Garanties qua bezorgdatum kunnen wij niet geven aangezien wij hierin afhankelijk zijn van de vervoerder.

besteld (voor 16.00) op:  geleverd op 2e poging
maandag dinsdag woensdag
dinsdag woensdag donderdag
woensdag donderdag vrijdag
donderdag vrijdag zaterdag
vrijdag zaterdag maandag
zaterdag dinsdag woensdag
zondag dinsdag woensdag

Ontvang ik een track and trace code?

Ja, zodra jouw bestelling door PostNL is verwerkt, ontvang je op jouw opgegeven e-mailadres een e-mail met je track and trace code. Deze krijg je meestal rond 19:00 uur. Hiermee kun je de voortgang van jouw zending bekijken. Ook vind je hier een tijdvak wanneer je bestelling zal worden bezorgd.

Ik kan een product niet vinden op de website.

Voor de volledigheid laten wij al onze producten zien op de website. Ook als deze (tijdelijk) niet op voorraad zijn. Kun je een product toch niet vinden? Neem dan even contact met ons op.

Do you ship internationally?

Yes, that’s possible.  For business transactions and intra-Community trading, please contact us.

Afhalen

Kunnen de producten ook afgehaald worden?

Ja, je kunt je bestelling afhalen op één van onze acht locaties: Zeist, Zwolle, Utrecht, Arnhem, Hoogezand en Hilversum. Nadat je een bestelling online hebt geplaatst kun je aangeven waar je wilt komen afhalen.

Ik heb gekozen voor de optie afhalen. Kan ik mijn bestelling meteen afhalen zodra ik heb besteld?

Nee, je kunt je bestelling niet meteen afhalen. De reden hiervoor is dat de producten niet op alle locaties direct aanwezig zijn. Je ontvangt een e-mail wanneer de bestelling voor je klaar ligt.

Reserveringen

Ik wil een bestelling plaatsen bij SpeelGoedNL. Hoe zie ik of het product op voorraad is?

Het artikel is onder voorbehoud op voorraad wanneer er in de webshop onder het artikel “In winkelwagen” vermeld staat. Zodra er “Reserveer” of “Bekijk” bij staat is het product nu niet op voorraad.

Het artikel dat ik graag wil hebben is niet op voorraad. Wat moet ik nu doen?

Als een artikel niet op voorraad is, kun je dit zien aan het feit dat er “Reserveer” onder het product vermeld staat. Je kunt middels de button “Reserveer” aangeven dat je een notificatie wil ontvangen zodra dit product weer op voorraad is. 

Ik heb een artikel gereserveerd. Hoe weet ik wanneer deze weer op voorraad is?

Als je een artikel hebt gereserveerd, ontvang je automatisch een e-mail van ons zodra het gewenste artikel weer op voorraad is. LET OP: Het artikel is dan nog niet besteld. Je dient zelf het product te bestellen via de webshop.

Korting

Wanneer zijn de verzendkosten gratis?

De verzendkosten zijn de kosten die wij daadwerkelijk maken om de bestelling te verzenden. Wij versleutelen de verzendkosten niet in de productprijs. Zo houden wij de producten betaalbaar. Wel vinden wij het schappelijk om bij een bestelling vanaf €99,- geen verzendkosten in rekening te brengen.

Ik vind de LEGO die ik heb besteld best wel duur. Kan ik korting krijgen?

LEGO is een duur maar kwalitatief goed product. Ten opzichte van de adviesprijs van LEGO geven wij al hoge kortingen. Daarom geven wij geen extra korting. Mits dit voor marketingdoeleinden wordt afgestemd op bepaalde thema's of seizoenen. Dit zullen wij altijd meenemen in onze communicatie uitingen op onze website en social media-kanalen. 

Doet SpeelGoedNL ook mee met landelijke kortingsacties?

SpeelGoedNL doet niet altijd mee met landelijke kortingsacties. Hiervoor is gekozen omdat wij onze prijzen het hele jaar door al laag houden.

Waar kan ik de kortingscode vinden om in te vullen bij mijn bestelling?

Kortingscodes zijn niet standaard te gebruiken. Wij geven alleen een kortingscode wanneer er iets niet goed is gegaan met een bestelling of vanuit marketingdoeleinden per thema of seizoen. 
Als je een kortingscode van ons krijgt, dan ontvang je deze altijd via de e-mail of bij je vorige bestelling. Je kunt deze code vervolgens invullen onder Stap 4, “Kortingscode”.

Betaling

Ik heb gekozen om te betalen via bankoverschrijving. Hoe kan ik het geld overmaken?

Je ontvangt altijd een bestelbevestiging per e-mail. Hierin staan de gegevens van je bestelling met het totaalbedrag. Als je hebt gekozen voor de optie bankoverschrijving kun je dit bedrag overmaken op rekeningnummer

Rabobank, 
IBAN: NL72RABO0331953420
t.n.v. Bricks2Play in Zeist, 
onder vermelding van het bestelnummer.

Ik kom mijn bestelling afhalen. Kan ik pinnen?

Ja, pinnen kan bij al onze winkels en afhaallocaties:

Retourneren

Ik ben niet tevreden met mijn aankoop. Kan ik deze retourneren?

Het kan voorkomen dat je een product bestelt waar je achteraf niet gelukkig mee bent. Gelukkig hanteren wij ruime retourvoorwaarden. Wat de reden ook is, je kunt bij ons een artikel altijd binnen 180 dagen retourneren. Voorwaarde is uiteraard dat de verpakking ongeopend is, en in dezelfde staat als waarin wij het hebben verzonden. Wanneer het retour gezonden of teruggebrachte product beschadigd is, of gebruikssporen vertoont, dan wordt het aankoopbedrag helaas niet of slechts gedeeltelijk vergoed. Als je een artikel wilt retourneren, neem dan altijd eerst contact op met onze klantenservice via info@speelgoednl.nl. Je ontvangt dan een retourlabel. Let op: stuur het pakket niet zelf zonder retourlabel op. Wij kunnen dan de verwerking van de retour niet garanderen. Na ontvangst van het artikel storten wij het bedrag minus de kosten van de retourlabel aan je terug.

Ik heb mijn bestelling geretourneerd. Wanneer heb ik het aankoopbedrag weer terug?

Na onvangst van het artikel zullen wij het bedrag binnen 10 werkdagen aan je terugstorten, mits je aan alle bovengenoemde voorwaarden heb voldaan (zie vorige vraag) en wij over alle nodige gegevens beschikken.

Btw en prijzen

Alle prijzen op de website zijn, tenzij nadrukkelijk anders aangegeven, incl. 21% btw.
Prijzen van de producten zijn excl. eventuele verzendkosten (zie kop "verzendkosten")
Internationale (zakelijke) orders zijn in sommige gevallen btw vrij. Neem hiervoor contact met ons op.

Klacht

Wij hopen dat je geen problemen ondervindt bij jouw bezoek aan onze webshop en de afhandeling van je order(s). Mocht je ondanks onze uiterste zorg toch een klacht hebben dan horen we dit graag. Samen zullen we dan naar een oplossing zoeken.

Overige vragen:

Neem gerust contact met ons op voor je overige vragen.

 

 

Even geduld...

Loadingindicator   Wordt geladen....